chatpinkSinds geruime tijd is het ook mogelijk om tijdens kantooruren te chatten met HG Design.
Via de chatknop aan de recht onderzijde op de website kan men een chat starten. 
Hier kunnen korte vragen worden gesteld.
Handig en snel.
U ontvangt direct antwoord.
 

 

Social media in Nederland 2017: Instagram & Snapchat favoriet onder jongeren
Burgers' Zoo
@DannyOosterveer 23 januari 2017 15953 views

Snapchat en Instagram zijn mede door de grote populariteit onder jongeren het afgelopen jaar flink gegroeid in Nederland. Instagram is op de ranglijst van meest gebruikte social media in Nederland zelfs Twitter gepasseerd. Dat blijkt uit het 'Nationale Social Media Onderzoek 2017' van Newcom Research. Het gebruik van Twitter daalde echter niet, het gebruik bleef het afgelopen jaar gelijk. Het gebruik van Facebook groeide door een toename van het aantal ouderen, het aantal jongeren neemt af.

 

Instagram duwt Twitter uit top-5

Het meest gebruikte sociale medium is WhatsApp, dat door 10,9 miljoen Nederlanders gebruikt wordt. De messenger wordt op de voet gevolgd door Facebook, het Amerikaanse sociale netwerk wordt door 10,4 miljoen mensen gebruikt. Beide platformen zijn voor veel Nederlanders dagelijkse kost: maar liefst 7,8 respectievelijk 7,5 miljoen Nederlanders gebruiken dagelijks WhatsApp en Facebook.

Die verhouding van dagelijkse op het totaal aantal gebruikers ligt veel hoger dan bij andere social media. Zo wordt YouTube door 'maar' 1,7 miljoen Nederlanders elke dag gebruikt, hoewel dat wel 31 procent hoger is dan vorig jaar. Ook het dagelijks gebruik van Instagram en LinkedIn groeide flink, met 41 respectievelijk 33 procent. 

Instagram groeide van 2,1 in 2016 naar 3,2 miljoen Nederlanders in 2017. Daarmee passeerde het Twitter, dat net als vorig jaar 2,6 miljoen Nederlanders aan zich weet te binden, en daarmee uit de top-5 verdwijnt.

Facebook, WhatsApp en YouTube blijven groeien

Het gebruik van Tumblr, Foursquare, WeChat, LinkedIn en ook Twitter is niet noemenswaardig veranderd ten opzichte van vorig jaar. Met name voor Twitter is dat kenmerkend. Zou het dalende gebruik van de afgelopen jaren zijn gestabiliseerd tot de 'vaste kern' van de actieve gebruikers? (De zichtbare dalende lijn in onderstaande grafiek komt door het feit dat het aantal socialmediagebruikers is toegenomen van 94 naar 96 procent van de Nederlanders, en daarmee het aandeel van Twitter iets is gezakt.) 

Snapchat en Instagram populair onder jongeren, Facebookgebruik neemt af

Pinterest zet haar opmars voort: 2,4 miljoen Nederlanders gebruiken het online prikbord, een groei van 20 procent ten opzichte van vorig jaar. Het aantal dagelijks actieve gebruikers blijft wat achter: 15,9 procent (381.000) van de Nederlandse pinners gebruikt het platform dagelijks.

Het gebruik van Snapchat is het afgelopen jaar flink gegroeid. Daar waar vorig jaar 1 miljoen Nederlanders regelmatige 'snapte', is dat dit jaar bijna verdubbeld naar 1,9 miljoen. Net als vorig jaar zijn Snapchat-gebruikers erg actief: de helft (960.000) van de Nederlandse Snapchat-gebruikers is dagelijks in de app te vinden.

Als we het gebruik van social media onderverdelen naar leeftijdsgroepen, zien we duidelijk dat Snapchat en Instagram erg populair zijn onder jongeren. Ook 20- tot 39-jarigen weten de sociale media steeds meer te vinden. Het gebruik van Facebook onder jongeren van 15 tot 19 jaar is dit jaar afgenomen ten opzichte van vorig jaar, van 88 procent naar 80 procent. 

Socialmediagebruik onder 65-plussers neemt verder toe

Het socialmediagebruik naar leeftijd toont een bekend patroon, namelijk dat de meestgebruikte socialmediaplatforms ook veel gebruikt worden door ouderen. De groei van het gebruik van social media zien we vooral terug in de 65+-leeftijdsgroepen. De toename van 65-plussers die social media gebruiken stuwt het gebruik van social media door Nederlanders naar 96 procent. Vorig jaar gebruikte nog 94 procent van de Nederlanders social media.

Over het onderzoek

Vanaf 2010 voert Newcom Research & Consultancy jaarlijks een grootschalige studie uit naar het gebruik van sociale media onder Nederlanders ouder dan 15 jaar. Aan het onderzoek van dit jaar hebben net als vorige jaren een groot aantal respondenten meegewerkt. Dit jaar waren dat er 8.194. De steekproef vormt een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder. Het onderzoek is afgenomen in januari 2017.

Het volledige rapport kun je hier downloaden.

Hoeveel klantenkaarten heb jij in je portemonnee zitten?
En gebruik je ze allemaal?
Veel Nederlanders lopen met een dikke portemonnee vol klantenkaarten rond.
Jammer is wel dat je niet altijd de juiste pas kunt vinden als je eenmaal bij de kassa staat.
 
Het voordeel van een klantenpas Wat je precies kunt doen met een klantenkaart, verschilt per winkel.
Bij de ene winkel spaar je voor kortingen, bij de andere winkel spaar je voor gratis cadeaus. Waar je ook voor spaart, alle klantenkaarten hebben tenminste één eigenschap met elkaar gemeen: ze leveren je voordeel op.
Van een dikke portemonnee naar een app op je telefoon Te veel pasjes zorgen ervoor dat je onnodig lang staat te graaien in je portemonnee.
Soms raak je zelfs een pasje kwijt of raakt er eentje beschadigd.
Steeds meer winkels zorgen er daarom voor dat er een account aan je pas is gekoppeld. Zo kun je inloggen met een klantenkaartnummer of een inlognaam om te controleren hoe voordelig jij er eigenlijk voor staat.
Het grotendeel van de Nederlandse ketens werkt met een digitaal klantenaccount.
En we zouden niet in het digitale tijdperk leven als er niet ook een app bestond om die verschillende klantenaccounts te beheren.
Klantenkaartapps maken de klantenpas overbodig. Door je klantenpas te scannen onthoudt de app in een paar seconden alle gegevens die aan de pas gekoppeld zijn.
Het enige wat je daarna hoeft te doen is de app op je telefoon laten scannen bij de kassa.
 
Welke apps je daarvoor kunt gebruiken? Dat hebben wij voor je uitgezocht.
PasNLPasNL (iOS, Android)
PasNL 177x300
Deze app is geografisch niet zo handig als de andere klantenkaartapps, dus je moet de juiste klantenpas handmatig opzoeken.
Doordat deze app een studiebol is en al meer dan 2000 Nederlandse ketens uit zijn hoofd kent, kost het invoeren van een nieuwe pas weinig tijd.
Je kan je pas scannen en hoeft niet al je gegevens opnieuw in te vullen. Recensenten menen dat deze app zelfs enkele zorgpassen scant.
Alleen de apps die PasNL nog niet kent, moeten handmatig ingevoerd worden.
Het menu van PasNL is zoals deze eruit hoort te zien in een app: grote navigatieknoppen, een heldere structuur en rustige kleuren.
 
StocardStocard (iOS, Android)
Stocard 176x300
In het genre klantenkaartapps is Stocard de nieuwkomer.
Behalve al je passen in één overzicht, weet deze app dankzij locatiebepaling ook meteen welke pas je precies nodig hebt.
Volgens de recensies op App Wereld kun je zelfs je rij- en kentekenbewijs in deze app opnemen.
Stocard is een makkie om te gebruiken: het kost je een paar seconden om ‘m te downloaden en na scannen kent de app meteen je gegevens.
Geen gepriegel met invullen dus.
 
FidMe (iOS, Android)
Fidme 176x300
Fidme FidMe is de grootste klantenkaartapp op dit moment. Een pluspuntje is dat deze app je passen per genre sorteert.
Zo weet je precies waar je je kluspasjes en waar je je drogistpasjes kunt vinden. Anders dan bij Stocard kun je de bijbehorende winkels terugvinden op Google Maps.
Zo kun je dus zien welke winkels er bij jou in de buurt zitten.
Mocht je dus genoeg punten gespaard hebben voor die gratis shampoo, kun je meteen haast maken naar de winkel.
Het kost je wel een paar minuten om uit te vogelen hoe FidMe werkt en om een account aan te maken.
 
Qlever Qlever (iOS, Android)
Qlever 175x300
Net als bovengenoemde apps kun je in Qlever digitale klantenpassen toevoegen.
Fijn is dat je de app persoonlijk kunt maken door winkels te liken en unliken.
Qlever laat alleen de aanbiedingen en kortingen zien van winkels die je liket.
Bovendien registreert Qlever al je bonnen en garantiebewijzen. Met deze app op zak kun je je portemonnee wel thuislaten.
Veiligheid en privacy Het klinkt te mooi om waar te zijn: met één scan bij de kassa weet de app meteen wat hij moet doen met welke klantenkaart.
Toch weet de app niet meer dan een reguliere klantenpas. Wat vooral een geruststellend idee is, is dat een app minder snel kwijtraakt dan een klantenpas.
 
Welke app het best bij jou past, ligt aan jouw wensen.
Ben jij een shopper met een vaste routine? Dan zet Stocard precies op het goede moment de juiste app voor je klaar.
Ben je iemand die veel reist? Dan kun je met FidMe makkelijk een winkel bij jou in de buurt vinden.
Of ben jij juist een groot fan van Nederlandse ketens? Dan komt PasNL jou goed van pas.
De chaoten onder ons – jullie weten wie jullie zijn – zullen veel baat hebben bij Qlever. 
 
Bron: Simyo

Facebook gaat je foto's en video's omzetten in slideshows.
De nieuwe functie heet Slideshow en wordt deze week gelanceerd in een nieuwe update voor iOS.
 
Hoe werkt het?
Als je binnen 24 uur minimaal vijf foto's of video's hebt gemaakt, maakt Facebook daar automatisch een voorstelling van.
Je kunt de slideshow echter ook customizen en zelf kiezen welke foto's en video's er gebruikt moeten worden.
Als je een slideshow ziet van iemand anders, wordt er ook een knop getoond waarmee je meteen een eigen voorstelling kunt samenstellen.
Er zal ook muziek te horen zijn en je ziet overgangen tussen foto's. Je kunt ook zelf een thema aan de fotovoorstelling geven.
 
Facebook Moments Slideshow komt voort uit Facebook Moments, de app die aan het einde van het jaar een overzicht maakte van jouw beste foto's.
Uit deze nieuwe functie blijkt maar weer dat Facebook zich meer en meer gaat richten op foto's en video's.
De vice-president van Facebook Europa, Nicola Mendelsohn, zei laatst dat videocontent sneller groeit dan het bedrijf ooit verwacht had en voorspelde zelfs het einde van het geschreven woord op Facebook.
De functie wordt dus deze week uitgerold voor iOS-gebruikers.
Wanneer Android-gebruikers de beschikking over Slideshow krijgen, is nog niet duidelijk. 

wifiValt uw draadloze internetverbinding weg of hebt u op sommige plekken in huis slecht bereik? Tegen een zwak wifi-signaal kunt u wat doen.
 
Veel mensen hebben thuis een draadloze internetverbinding. Hiervoor is er naast een modem, ook een router nodig (modem en router zitten vaak ook samen in één kastje).
De modem zorgt voor de verbinding met de provider. De router zorgt ervoor dat verschillende apparaten, zoals pc, laptop en tablet, gebruik kunnen maken van het netwerk.
Helaas werkt zo'n draadloze verbinding niet altijd goed. Dit kan diverse oorzaken hebben, die voornamelijk met de router te maken hebben. 
 
Druk wifi-kanaal
De meeste routers gebruiken een standaardkanaal om gegevens te verzenden.
Als er veel routers in de buurt op hetzelfde kanaal zitten, wordt de internetverbinding trager. U kunt dan een ander wifi-kanaal in te stellen.
Ook al weet u niet zeker of dit de oorzaak is van uw zwakke signaal, het wordt aangeraden dit als eerste te proberen.
Probeer eerst kanaal 1, 6 of 11.
Helpt dat niet, probeer dan een ander kanaal.  Een ander kanaal instellen werkt voor elke router anders.
In de handleiding van het apparaat of op de website van uw provider wordt uitgelegd hoe u via de computer een ander wifi-kanaal kiest.
Mocht u er niet uitkomen, kunt u contact opnemen met uw provider.  
 
Slecht bereik in huis
In sommige huizen is het wifi-bereik niet op alle plekken in het huis even sterk.
Soms is het signaal zo zwak in bijvoorbeeld de slaapkamer, dat internetten daar niet lukt.
Dit heeft onder andere te maken met de materialen die in het huis zijn verwerkt. Zo kan een wifi-signaal niet gemakkelijk door beton heen.
Om dit probleem te verhelpen kunt u de router verplaatsen of een wifi-versterker gebruiken.
  1. De router verplaatsen De router staat in veel huishoudens op de plek waar de internetverbinding het huis binnenkomt, bijvoorbeeld in een meterkast.
    Verplaats de router naar een centrale plek in het huis. Denk eraan dat er een internetkabel gelegd moet worden van de plek waar internet binnenkomt, naar de router.
  2. Wifi-versterker gebruiken Daar waar het wifi-signaal slechter wordt, stopt u een wifi-versterker in het stopcontact.
    Het apparaatje ontvangt het internetsignaal, versterkt het en stuurt het weer door. Er zijn wifi-versterkers in verschillende prijsklassen.
    Let bij aanschaf vooral op de reikwijdte en de snelheid van data-overdracht.
    Het nadeel van een wifi-versterker is echter dat de installatie lastig kan zijn en dat de internetverbinding misschien minder snel wegvalt, maar wel trager wordt.
  3. Internet via stroomnet Met een zogenoemde 'powerline adapter' is het mogelijk om het internet te laten lopen via het stopcontact.
    De standaard powerline-set is alleen geschikt voor desktops. Een adapter zit in een stopcontact naast de router en wordt met een netwerkkabel verbonden met de router.
    Een tweede adapter plaatst u in het stopcontact naast de computer en verbindt u ook met een netwerkkabel. Hierbij treedt geen snelheidverlies op, zoals bij de wifi-versterker.
    Naast de standaard powerline-set is er ook een versie verkrijgbaar waarin een wifi-versterker zit verwerkt.
    Dit combineert beide mogelijkheden, maar dan zonder de nadelen van de wifi-versterker.
Verouderde router
Tot slot kan uw router verouderd zijn.
Als u gebruikmaakt van een router ouder dan tien jaar, is het verstandig een nieuw apparaat aan te schaffen of aan te vragen bij uw internetprovider.
Meestal ontvangt u dan een modem en router ineen.

Contactgegevens

HG Design
Heerbaan 68
6566 ER Millingen a/d Rijn
(06) 12 18 62 42 
 
whatsapp
Wij zijn ook bereikbaar
via Whatsapp 
KvK: 60545674
Facebook Twitter Google Linkedin

   

Laatste berichten

Baaldag? Met deze tips is je werkdag zó voorbij!

BAALDAG? MET DEZE TIPS IS JE WERKDAG ZÓ VOORBIJ Plak een sticker op de klok. Al heb je nog zove [ ... ]

Zó laat je je telefoon thuis op vakantie (zonder h...

Pas wanneer je je telefoon thuislaat en even niet bereikbaar bent, heb je écht vakantie. Maar hoe  [ ... ]

Facebook